Vecka 4 och vecka 5

Löpning v. 4

 

Enligt schemat

Enligt verkligheten

Antal rundor:

3

2

Distans:

35 km

21 km

Medelfart:

ca 6,30 min/km

6,11 min/km


Medelpuls: Glömde pulsbandet

Summa: - 14 km: ersattes av ett spinpass och ett corespin-pass (7 km/pass). Klart godkänt. Roligast av allt: Det var inga problem att springa 18 km i snön, särskilt inte eftersom jag hade världens bästa sällskap under nästan hela passet.

Alternativ träning
Corespin
Spinpass

"Onyttiga dagar"
2, lördag (fika på utbildning och hos kompis, soffsnacks) och söndag (kalas)

Löpning v. 5

 

Enligt schemat

Enligt verkligheten

Antal rundor:

4

2

Distans:

39 km

14,2 km

Medelfart:

ca 6,30 min/km

5,43 min/km


Medelpuls: ? Har bara tränat inne och då funkar inte pulsbandet

Summa: - 25 km: ersattes med 3 spinpass och lite rodd (ca 8 km/spinpass). Helt ok.
Snabb vecka, det är lätt att springa ganska fort på löpbandet.

Alternativ träning
3 st spinningpass
roddmaskin 10 min
kort styrkepass

"Onyttiga dagar"
2, fredag (hemmagjord glass) och lördag (kladdkaka, godis och glass)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0