Knäkänningar

Jag har tyvärr de senaste veckorna haft känningar i knäna (främst höger). Det gör inte ont. Men det känns lite till och från under passen och ibland lite efter.

Jag tejpar ALLTID knät.
Jag försöker springa mycket på grusunderlag
Jag förbättrar löpstilen och landar mer på framfoten (mindre stöt och mer spänst)

Jag borde även i förebyggande syfte:
- styrketräna knäna (mer än typ en gång varannan vecka)
- byta ut ett löppass i veckan mot spinning
- göra stretchövningen som naprapaten gav mig

Men det är svårt att ta tag i det när det inte är ett riktigt problem ännu. Men blir det ett riktigt problem så kommer det att stjäla flera veckor från min uppladdning.

Säg åt mig på skarpen!

Kommentarer
Postat av: Johanna

2012-01-19 @ 20:05:20
URL: http://ettlivirorelse.wordpress.com
Postat av: Johanna

Det blev knasigt med den första kommentaren, därför är den tom.. ;-)



I alla fall, nu säger jag till dig på skarpen! ;-) Att förebygga problemen är bra mycket roligare än att försöka bli av med dem, tro mig..

2012-01-19 @ 20:07:30
URL: http://ettlivirorelse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0