Låg puls

Inte börja förhandla med mig själv skriver jag, och dagarna efter skjuter jag upp ett pass, inte en, utan två gånger. Men nu är det gjort! (och resten av veckans träning får plats, fre och sön)

Det blev ett pass med fokus på att hålla låg puls. Jag snittade på 138 slag/min vilket är ca 69 % av mitt max! Det är fantastiskt att jag kan jogga på så låg puls, det har jag inte kunnat tidigare. Dock var tempot ca 7,17 min/km så det var knappt att jogga. Men det kändes nästan lika jobbigt för benen, särskilt eftersom man inte får någon fart med sig från föregående hasande steget.

En nackdel att i den fuktiga luften så gjorde sig astman påmind för första gången på flera månader. Kanske bör jag springa inne de dagar det är fuktig luft?

Men summa summarum: Jag är nöjd med dagens pass. Jag sprang långsamt och det var jobbigt att få ner luft. MEN Jag sprang på lägre puls än någonsin tidigare och det tackar min kropp för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0