Mjukstart med cykel

Det var ett annorlunda träningspass att cykla 12,2 km på en dåligt pumpad tantcykel, till stor del på grusväg. När jag cyklar i vanliga fall så anpassar jag hastighet och rullar så mycket det går för att undvika att bli svettig. Då är cykeln ett transportmedel. Idag var hela poängen att bli svettig :) Idag var den ett träningsredskap

När det går nerför med en cykel så får man återhämta sig medan uppförbackarna dödar. Löpning är mera jämt även om backar såklart påverkar. Medelpulsen låg på 144 idag och var högre än på onsdagens joggrunda (138), men lägre än en normal löprunda. Passet kändes både lättare och tyngre än en lätt jogg. Cykling innebär naturliga intervaller.



(från blåbärsrunda i somras)

Om vädret tillåter så kommer jag nog att cykla små träningsrundor snart igen... men då ska jag pumpa däcken först :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0