Nystart

Tillbaka till vanor som jag trivs med. Detta har jag längtat efter. Var och handlade för 5 middagar/luncher idag och det som följde med hem såg så härligt ut :)



Idag blir det GI-Mousaka, med vispgrädde såklart. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle föredra vispgrädde och creme fraishe med 34 % fett så skulle jag ha skrattat ut dem. Men nu har jag insett att man blir mätt av fett. En mättnad som håller i sig och gör att man inte går i skåpen och plockar i sig. Och varför betala lika mycket pengar för en produkt som egentligen bara är utspädd... vill jag ha mer sås så kan jag själv spä ut med mjölk!


Nu står den i ugnen och gottar till sig... hoppas att det blir gott :) För lura dig inte att det kommer att bli klart på 1,10 som det står. Det tar tid att steka alla abergine-skivor... så räkna snarare med 1,40... så HOPPAS verkligen att den är god!


Den var okej... inte mer. Saknade något i smak eller konsistens... jaja, den var mättande och genererade i 3 matlådor, helt ok. Inget jag kommer att göra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0