Vecka 1

Löpning

 

Enligt schemat

Enligt verkligheten

Antal rundor:

3

3

Distans:

29 km

25 km

Medelfart:

ca 6,25 min/km

6,19 min/km


Medelpuls: 162 slag/minut

Summa: Några km för kort men jag känner att mixjympans hopp, studs och spring var ett okej byte :). Har tränat mer styrka än vad schemat sagt... och det är bra om jag ska hålla.

Alternativ träning
Mixjympa (extra långt medelpass med 8 härliga energiska Friskisledare i Nybro). 15 min egen styrka.

"Onyttiga dagar"
2, torsdag (glass till en säsong med mina favoritnördar i "Big bang theory" och biogodis till Sherlock Holmes) och fredag (mammafika och choklad)

Så nu är jag tillbaka på "2-dagar-i-veckan-regeln" och det har gått bättre än vad jag trodde. Det var jobbigt i början av veckan men efter att ha tagit en "tidig helg" så har den riktiga helgen förflutit med ett ganska lugnt sockermonster.


Jag för ett år sedan, i början på träningsschemat inför mitt andra Göteborgsvarv (inte just här då...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0