2 veckor kvar

Idag är det 14 dagar kvar till mitt livs utmaning.

Halsontet börjar ge med sig på allvar och energin kommer tillbaka. Att springa i morgon som jag önskade kan gå, men jag gör inget dumt. Nu har jag inte sprungit på en vecka och varje gång jag har varit tvungen att ha ett längre uppehåll börjar jag tvivla på att jag kan springa alls. Så jag vill verkligen få in ett långpass för att få upp självförtroendet!

Jag har lovat eleverna på skolan att springa hem från skolan någon dag och det borde bli i början av veckan. Oturligt så är vägen avstängd och jag måste springa på farliga småvägar/omvägar vilket leder till att hemvägen är drygt 30 km istället för 25. Jag får se hur jag löser detta. 30 känns lite väl bra såhär nära inpå marathonet.

Jag börjar bli nervös och tankarna snurrar om hur jag ska ladda och hur själva loppet kommer att kännas.

Men 14 dagar går fort, snart är jag där!

Här någonstans började resan:


Innan mitt första Midnattslopp (10 km) 2009.

Målet var att fr.o.m. midsommar fram till loppet i augusti springa minst 10 km/vecka.

Sluttiden blev fina 58.37 :) - som fortfarande är mitt rekord på Midnattsloppet efter superdåligt lopp 2010 och astmaproblem 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0