Där jag är

Sprang en runda igår.

När jag kommit iväg insåg jag att jag inte hade med mig astma-sprayet så jag bestämde mig för att springa i ett behagligt tempo. Tänkte att det skulle bli 6,20 eller nått sånt. Men nej. behagligt är numera 7,10-tempo.

Det är bara att acceptera att det här är där jag är nu.

Jag är inte där jag vill vara - men att acceptera nuläget gör att jag kommer dit jag vill. Ska jag tillbaka måste jag köra pass med både låg och hög puls. Och jag får anpassa tempot efter pulsen och inte tvärtom hur gärna jag än vill.

Jag har inte haft pulsbandet på mig för att jag inte vill se hur illa det är ställt med konditionen. Men inser att jag är dum. Det är ju nu jag ska ha höga pulser till låga hastigheter som jag kan jämföra med om ett par månader.

Jag joggade i nästan 50 min och tränade då både benen och lungorna. Jag jobbar mig upp. Ett tempo på 7,10 är en början. Det är här jag är. Steg för steg ska jag tillbaka.

Håll tummarna för att det blir jättekliv!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Du har det i dig och kommer skina när det gäller- du är en krigare!!!

2013-01-05 @ 18:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0