Djurträdgården

Igår både skrämde och fascinerade naturen mig.

Det började med att jag rensade lite ogräs mellan stenarna bakom huset. Jag rensade till vänster om ett rabarberblad som legat sedan dagen innan, lyfte undan det och sedan till höger. Då säger Marcus med lugn röst: "Det är en orm där".
Jag tänker att han skojar och menar en mask men backar ändå undan. Då tittar jag ner. Skriker! Visst tusan ligger det en orm där. Jag jag rensat ogräs 5 cm till höger och vänster om den utan att se den! Snacka om att man tar in valbara delar av världen.
(Det var bara en liten kopparorm/ödla)

Senare när vi ska gå och lägga oss efter en thriller på TV så lyser något som en liten led-lampa i vår trädgård. Först blir jag rädd igen, sen nyfiken och sist väldigt fascinerad när jag inser att det är en starkt lysande lysmask. Otroligt vacker med sitt starka ljusgröna sken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0